tisdag 26 augusti 2008

Om att se ut som 23 och att vara 32

På semestern blev det kräftskiva (supemiddagen översatt för Skåningar) och värden hade även bjudit in några andra vänner. Värden är ett antal år yngre än sin sambo och ännu ett antal år yngre än mig. Tror han är 22. Vid något tillfälle under kvällen bekantade vi oss med vännerna lite närmare, Jobb? Ålder? Osv osv.Jag har alltid fått höra att jag är runt 23-25 års snåret. Men efter att jag klippt av mig mitt långa dockhår och gått upp ex antal sambokilon känner jag mig allt annat än fräsch och väldigt lite 23-25-isch. Ändock gav de mig åldern 23-25 och bah nÄÄÄÄäääääh! när jag sa att jag fyller 32.När man var 27-28 var det svincoolt och ekonomiskt och helt ok att bli tagen för 23, vid 29 likadant, vid 30 hade det blivit en vana och var extremt smickrande eftersom man nått "tant" stadie. Men nu vid 31 snart fyllda 32 börjar jag undra hur omogen jag ser ut egentligen.Eller hur omoget ter jag mig?Tills jag såg en 40 + are på McDonalds (JAG ÅT BARA CAESARSALLADEN!!) som hade Replay skor, svinsnygga bredjeans som slutade vid vaden, en snygg schal runt halsen och bra frippa. Jag är medveten om att jag inte beter mig 32 alla gånger. Och jag är inte blyg med att visa när jag lär mig nått nytt och frågar gärna 3 ggr extra om saker eftersom min nyfikenhet och vetgirighet aldrig tar slut. Är jag tvungen att prata barn, hus, bil, sambo, vuxensaker (Vad faan det nu skulle vara) för att te mig äldre? Som jag alltid sett det är världen för allvarlig som den är och min humor och charm är inte till för mig, den är till för alla andra. Dagens 32or är gårdagens 23or.Det måste vara så.Varför är vi så många som jag annars, men varför är det så många som blir fövånade när jag säger min ålder...Enigma.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vad är ålder??
En siffra på ett papper!
Spelar väl egentligen ingen roll vilken siffra man har.
Huvudsaken att man själv mår bra eller?
Alla är så jäkla ålders nojjiga (även jag,suck)
Det bästa med att bli liiite äldre är att man förhoppningsvis blir lite klokare.
Av erfarenhet blir man vis sägs det. (Har jag inte märkt)
Hur som helst så är man inte äldre än vad man känner sej.
(ibland tonåring, ibland gammal tant)
Ha en så bra dag som det nu går hos dårarna…..
Kram

26 augusti 2008 kl. 11:36  
Blogger Constantin: sa...

Jag vet inte jag, känns om att man med åren blir mer åldersnojig samtidigt som det där med åldersskillnader blir mindre markant. Som om man stannar i utvecklingen (mentalt) efter 25, och sen är man den man är. Det finns fölk som diskuterar huslån när de är 19, men de flesta av oss lär väl vara rätt barnsliga tills vi dör. Tack gode gud för det. Öhm. Jag hade en poäng där någonstans.

26 augusti 2008 kl. 13:26  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

hit counter Gaybloggar.se BloggiToppen Bloggtoppen.se Superblog.se