söndag 13 juli 2008

Andra bakterier

Gubbjäveln kom hostandes i måndags till jobbet.
På tisdagen blev det ett snäpp värre.
Onsdagen hade det satt sig i hans näsa och han nös och snörvlade.
Och då började jag fundera på att jag kanske kommer att bli smittade eftersom det sovs för lite och jobbas hårt.
Men torsdag flöt förbi felfritt för min del, fredag verkade inte sämre den.
På fredagskvällen sätter halsen igång att kännas.
Konstig.
Idag ligger jag i soffan och väntar i skrivande stund på att Fräknan och Fläcken ska komma tillbaka med Otrivin, halstabletter och söndagstidningarna.
För första gången i mitt jobbliv har jag ingen som helst ångest att bli sjuk på en helg som bara kommer kulminera imorrn måndag.
Om man kommer till jobbet dag efter dag och är uppenbart sjuk får man skylla sig helt själv om man smittar ner sina anställda.
Eftersom jag h a t a r att vara sjuk gör inte det här att han och det där stället hamnar på någon som helst topplista annytimesoon.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

hit counter Gaybloggar.se BloggiToppen Bloggtoppen.se Superblog.se