onsdag 27 augusti 2008

Motala vilja och framsikt

Läste i Corren, pappersupplagan (lokaltidning) i sektionen Motala/Vadstena om en tjej som lessnade på vikariat (Utbildad journalist) och startade eget företag. Det fiffiga med företaget är att det vänder sig till alla som inte har en dator hemma, inte kan, inte förstår osv men eftersom allt mer saker enbart finns på nätet, eller är "lättare" på nätet känner sig folk utestängda osv osv och hon agerar alltså som din dator. Önskar jag kunde länka till Artikeln genom Corren, men de har tydligen inte lagt den på internetsidan (!) än. I alla fall, jag hade en mening med inlägget. Jag blev oerhört glad, inspirerad och stolt över Sanna som startade Infohelp08.eu . Hon är nämligen i min ålderskull, jag har sett henne ute i samma sväng som mig och kan se upp till henne iom att hon är på min nivå. Jag önskar att även jag vore så smart och vågade förverkliga något sådant.

Om du har någon som inte har dator, inte tycker om, inte kan osv osv tipsa gärna om InfoHelo08. Det är ett betalnummer man ringer och därigenom hjälper Sanna dig att skriva ut och skicka hem, blogga, medverka i tävlingar, skriva ut Recept osv osv.

Här är länken till InfoHelp08 och här är hennes nummer (betal) 0900- 10 10 550

http://infohelp08.eu/

Hejja Sanna!

En bra förklaring:

http://infohelp08.eu/2008/08/19/du-har-hamnat-ratt/

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

hit counter Gaybloggar.se BloggiToppen Bloggtoppen.se Superblog.se