onsdag 13 augusti 2008

Urschäkta vasaru?

Vi hade ju hittat annat shit åt Fläcken. En dagmatte hade lagt ut sin annons på Blocket. Jag ringde och det visade sig att de tar flera hundar åt gången i nån slags hemmiljö, hon och hennes dotter, delar upp sig och gör aktiviteter med dem varje dag. Hon målade upp en bra bild och vi tänkte shyrre, det här blir ju bra. Men sen kom ett mail "Är det ok att han sover över ibland?" . Det där kändes inte bra i magtrakten. Magkänslan ändrades direkt. Varför ska Fläcken sova på dagis? Oavsett hur irriterad, arg eller förbannad jag blir på han är han min lille son och hör hemma i sin säng. Fräknan sa Nej direkt. Nej det där satt inte bra. Då visar det sig att den här kvinnans strategi är att hämta och lämna hundarna hos sin dotter i stan som också kommer ha en hord hundar och sen åka iväg till sitt hus på landet för aktiviteter och annat. Att hon skulle vara slö och inte vilja slösa bensin för att köra hem hunden efter en dag på dagis för 2400 kr i månaden är helt oacceptabelt.

Så jag pratar med henne på telefon och undrade. Och sen undrar jag hur hon tänkt hålla borta Fläcken som är GALEN i brudar från hennes löptikar och andra tjejhundar? Vad jag får fram är att hon inte ska ha dom separerade åtminstone halva dagen alls. "Ja det e ju du som ska springa efter honom och säga nej hela tiden, inte jag" fräser jag fram. Och den bra magkänsan är nu helt bortblåst.

Jag och Fräknan är likadana där, vän av ordning och gamla koncept får oss att känna trygghet, inte "ja men vi åker iväg på aktiviteter och nej det finns inget område han kan gå och vila på direkt ehm, hrm, ehm, ehm". Så vi valde det hundagiset som kommer ta mig 35 - 40 minuter (jag kommer hata det varje jävla morgon. Säkert gråta som ett barn när jag måste upp kl 6 bara för att lämna Fläcken jäveln) att lämna honom varje morgon i 2 månader, men de är beprövade, har utegård, burar och egna rum till hundarna samt har funnits till och är ett "företag" med försäkring osv sen länge. Dessutom är dom way billigare.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Bra bra bra bra! Alltså jag blir helt irriterad. Ta dagispriser och ha dagismånga hundar utan att vara ett hunddagis - det är sjukt oseriöst och låter helt livsfarligt och jättebra att ni inte nappade.

14 augusti 2008 kl. 16:13  
Anonymous Anonym sa...

Du får se det som att Fläcken också får gå på kurs.

Sen måste du också få åka på kurs, tycker jag!

14 augusti 2008 kl. 16:14  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

hit counter Gaybloggar.se BloggiToppen Bloggtoppen.se Superblog.se