tisdag 12 augusti 2008

Kris

Ibland kan man sannerligen, vad än nu folk säger, jämföra en hund med en jävla unge.
Dagisplats!
Fräknan ska iväg i 2 månader på utbildning, det lämnar mig och Fläcken till en krångligare vardag som innebär hunddagis. Vi bokade en plats inne i stan och allt var frid och fröjd, tills idag då jag ringer för att kolla så att datumen stämmer och att de inte glömt bort oss. "Vi har lagt ner". Hur man lägger ner nått som alltid är fullbokat och kostar kjortan för oss mattar och hussar det kommer jag aldrig bli klok på. "Ni hade ingen tanke på att ringa och säga det då i förra veckan??????" "Nej, ja vet inte, ehm, hrm,ehm".
Ni som känner mig vet att jag bara kunde stava d ö d just då.
Efter lite efterforskning hittades annat shit.
Det är bara det att det här shittet är grova pengar i den här staden. Det finns massor hundar att säkert 2 hunddagis till skulle lugnt kunna öppna och konkurera om de som redan finns.
Det tänker jag ta en lång funderare över.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

hur mycket tog dom per vecka?
hur många hundar tog dom emot?

12 augusti 2008 kl. 17:49  
Anonymous Anonym sa...

Dagmatte/-husse? Det känns ju tryggare med ett hunddagis som har försäkringar och shit, och utbildning (men det är nog inte alltid fallet förstås), men det ÄR ju också möjligt att hitta den perfekta dagmatten eller -hussen! Nån gamling som inte vill skaffa egen ny hund men vill ha sällskap om dagarna? Jag tror det finns mängder, för jag träffar såna när jag är ute och vallar min hund.

12 augusti 2008 kl. 19:49  
Blogger Charlie sa...

mr: jag vet inte och de tog 2000 kr i månaden seppona.

m: jag kommer nog blogga om den saken, så svarar jag där.

13 augusti 2008 kl. 09:09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

hit counter Gaybloggar.se BloggiToppen Bloggtoppen.se Superblog.se