söndag 13 juli 2008

Annars då

Veckan var som jag beskrev; irriterande.
Dessutom var det bara jag och gubben som jobbade.
Alla andra njöt av sina miljoner hus med sjötomt och skrynkliga brännor.
Vädret är skrämmande likt förra sommaren och jag antar att första fina vädret efter det som var i början av juni kommer infalla på Euro Pride och vi kommer alla dö av värmeslag i ett skållhett Stockholm. Min egen bränna börjar likna den man har efter två solariesessioner mitt i vintern. Lite nogatmjölkbrun sisådär. Men jag orkar faktiskt inte bry mig. Det finns mycket att klaga på just ju, men jag nådde liksom nån slags gräns i fredagkväll då jag märkte att sjukan kom. Det är bara att ta skiten. Jag hoppas att i det stora hela har en mening. Oavsett om jag var Eva Braun i förra livet måste min tur och mitt välbefinnande vända någon gång. Någon gång M Å S T E den ju det. Så jag spelar med och jag jobbar hårt fast jag hatar varje sekund av det och har börjat känna nikotinsug för att han röker på hela vår arbetsplats, jag det och försöker finna mig i det. Jag tänker större. Jag tänker när Februari är som fittigast drar jag utomlands i 2 veckor och för att kunna göra det måste jag ju jobba och måste jag jobba kan jag lika gärna gör det där. Att vänner sen säger att han förmodligen går emot flera Svenska regler med sin rökning. Well det är inte jag som har som uppgift att flagga det inför en instans, det finns 5 andra anställda där också.

Annars väntar jag på ett Buzzador erbjudande om nått Storytel. Jag såg att någon jag emailade buzzador till som läser mig blogg också accepterat erbjudandet och väntar på Storytel? Fick nämligen 150 poäng för det! Och inte en vecka gratis utan en månad, men det får alla genom Buzzador. Det ska bli trevligt att kunna lyssna på Audiobok när som helt i mobilen utan att behöva ta upp en massa plats i det aktuella minnet. Vi får väl se hur Stortytel sköter sig.

Viktkollen funkar teoretiskt bra. Nu märker jag HUR mycket småätande som faktiskt går bort. Eftersom jag gett mig in i detta har jag lovat mig själv att följa det till punkt och pricka. r. Så minsta lilla mål går in i räknaren och man ser hur mycket är skit och ren impulsätning. Eftersom man betalar dyrt genom att varje kalori räknas tar man hellre ett glas vatten, en frukt eller annat som inte är mycket skit i vilket håller mig på mina lovade 1720 kalorier per dag. Om viktkollen funkar i praktiken och jag gått ner nått, det får vi se på måndag för då är det vägning.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

That should be me, det!

Jo den som lever får se ... Jag har fastnat redan i första steget - att sidan hävdar att min mobil inte är "kollad och godkänd än", fast jag fattar det som att den är det ... Bra att jag blev påmind iallafall, så jag tar tag i det där inför min tågresa på tisdag! Men då har jag ju insett en annan sak: mina mobilbatteri är inte det vassaste. Hur sjutton ska det gå att lyssna på grejer i flera timmar?

Med andra ord är jag skeptisk.

13 juli 2008 kl. 23:41  
Blogger Charlie sa...

Hm, men på längre tågresor finns eluttag. Bara att ha i laddaren och lyssna på. Eller köpa ny mobbe? ;)
Jag mailade dom och fick reda på att man i storytel spelaren man får hem i mobilen säger upp abonemanget sen, så att man inte måste betala vidare om man inte vill.. Så du vet!

14 juli 2008 kl. 13:16  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

hit counter Gaybloggar.se BloggiToppen Bloggtoppen.se Superblog.se