onsdag 6 augusti 2008

Första, Andra, Tredje, såld

Och så blev man så av med oskulden på ännu en front.
Igår bjöds det på en lägenhet.
Och inte vilken lägenhet som helst.
Det var "THE LÄGENHET".
Ligger i det område vi har som nr 1 på listan, en ägare sen innan, markläge med enbart en granne åt vänster, stor trädgård på baksidan och mindre där fram. Tanten som bott där sen 1989 hade skapat en trollträdgård med lummig gömd mindre uteplats mitt i den stora, klätterväxter i osvensk design mellan växterna var andra växter som tar plats så man slipper gräva för mycket ogräs. Och så vidare och så vidare. Lägenheten hade bara behövt ett lager färg sen var dte liksom klart.
Jag höll på att bajsa på mig av nervositet under budgivningen.
Helskotta vilken puls man får.
Sen stannade det upp och tillslut fick vi veta att 7 andra också bjöd.
Då sjönk drömmen bort och vi såg vårat budningstak bestigas, sättas på, runkas lite på och sen lämnas för högre höjder.
Grattis den till lycklige vinnaren liksom.
Men kanske går jag förbi där en dag och ser hur de förstört och haft sig och tänker Om vi hade fått den hade jag hedrat den lilla tanten och hennes underbara trädgård. Ja det hade jag!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

hit counter Gaybloggar.se BloggiToppen Bloggtoppen.se Superblog.se