torsdag 28 augusti 2008

35 små rackare

Jag har ignorerat det faktum att vi för ett par veckor sen fick ett s v i n dyrt paket från USA av Fräknans syrra. Fyra jävla kilo godis´, det är en bra mängd och för någon som aktivt ska gå ner i vikt är det en s v å r prövning. De har legat gömda i skåpet utan att jag suktat eller varit obessive. Faktiskt. Fast Fräknan satte i sig ett av paketen på en gång, men det va ju ok liksom. Hon hade pms. I går fick jag för- PMS. Ja ni vet det som kommer före PMS för att sen följas av PMS för att sen följas av döden. Det vill säga ett konstant state of majnd. Och jag var tvungen att ta till USA gömman. Det som är så jävla bäst med USA godis och matvaror är att det är uträknat "per serving" hur mycket kalorier det eller det har i sig. 35 st Jellybeans är "en serving" och då har man bara smällt i sig 140 kalorier vilket för oss som räknar inte är så mycket. I går åt jag alltså 35 stycken Jellybeans och var totalt nöjd och glad efter det. Faktiskt. Mitt PMS begär var borta. För den kvällen....

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det kommer en ny kväll....

28 augusti 2008 kl. 14:57  
Blogger KuriÅsa sa...

Det ser ut som att jellybönorna ligger på en bädd av chokladpudding. Det kanske är ett bra knep? Man döljer chokladpuddingen med jellybönor och låtsas att man inte märker att man äter chokladpudding?

Ett annat tips är chokladsallad. Blanda olika sorters chokladbitar i en skål. Chokladsallad. "Vad har du ätit idag?" "Sallad."

29 augusti 2008 kl. 10:40  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

hit counter Gaybloggar.se BloggiToppen Bloggtoppen.se Superblog.se