måndag 1 september 2008

Andas in och ut

Fräknan har åkt iväg på utbildning i 2 månader och har lämnat mig med hem och hund. Hon är saknad. Och det har bara gått en dag. Jag är trött. Såhär trött har jag nog inte varit på ett par år. Bröllop, vardagssaker, kanintesovaomnätternaförattjagärsåstressad och jobb tar ut sin rätt. Ingen tid till vila de senaste 3 veckorna och det komme ringen vila förrens Oktober. Kanske. Det är nämligen möhippor, bröllop, konsärter och Stockholm hit och dit. Varje helg någonting. Vilket för att tala om sommaren är ett jävla upplyft. Men att kräma in allt på 1,5 månad känns lite tajt. Men roligt. Ja ni förstår. Men jag är så trött. Söndagsbakisheten har fortf inte släppt från bröllopet och då blev det ingen sen vistelse eller fyllerihus. Jag bara är så trött.

3 kommentarer:

Blogger loathing sa...

jag vill också ha ett fullspäckat schema...för mej blir det mest sup på helgerna. gud är inte nådig.

1 september 2008 kl. 20:48  
Anonymous Anonym sa...

Fy tusan två jävla månader.
Tur du har världens bästa vakthund som tar hand om dej:)

1 september 2008 kl. 21:22  
Anonymous Anonym sa...

Hörrudu. Har tänkt på att det är ganska mycket som är jobbigt/negativt i ditt liv, i alla fall av det som nämns i bloggen. Nu är det dessutom jobbig/negativt att det händer en massa skoj. Testa att försöka tänka på ett annat sätt.

Vill inte säga "se det som är bra" och bla bla bla, för sånt funkar inte. Men helt klart fokuserar du väldigt mycket på det bajsiga, tycker jag såhär utan att känna dig alls ejenklien.

Till exempel: Du har ett förhållande med någon du tycker om. Det är i mina ögon avundsvärt och JÄKLIGT POSITIVT! Ja, hon är borta i två månader, och jobbigt att ta hand om vovven själv. Men du har ju en vovve! Och så vidare.

Kanske är segt att höra, men jag tror jäkligt mycket i ens liv handlar om hur man själv tacklar det. Och jag tror att man suger åt sig negativitet om man har en negativ inställning. Testa att affirmera jag tycker! Såhär:

Skriv ner varje dag det som du tycker är jobbigt i ditt liv, men vänd på det.

"Jag har ett jobb jag är nöjd med"
"Jag får den vila jag behöver"

och så vidare. Så släpper det så småningom, I tell ya.

Hälsar Ozzy som inte loggar in

2 september 2008 kl. 21:48  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

hit counter Gaybloggar.se BloggiToppen Bloggtoppen.se Superblog.se