torsdag 18 september 2008

Det här är ingen bön, jag vill inget hellre än att jobba och jobba och jobba och jobba och vara en god medborgare (inlägget tog 3 dagar att skriva)

Jag skulle vilja sova till klockan 09. Gå upp i lugn och ro utan att hitta Fläckens spyor i ett hörn tre minuter innan vi måste till dagis klockan sju.
Jag skulle vilja äta en lång lyxig frukost med morgonteve ostört utan att behöva stå och torka Fläckens spyor hulkandes med halvvarm snabbt tillagad havregrynsgröt i halsen som är nära att åka upp.
Jag skulle vilja gå ut en prommis för att sträcka på benen och sen gå in och titta på någon utav alla serier man borde se. Inte bråka med en hund som inte vill bajsa fast han inte bajsat på 8 timmar medan vi småspringer till bilen för att hinna köra förbi den värsta morgontrafiken.
Jag skulle vilja kolla upp/på/hinna googla, six feet under. Är den bra? Min enda kontakt med omvärlden är P3 och P3 säger att den är bra. Min värld heter P3 och det dom säger goes.

Jag skulle vilja skicka mig själv i ett paket till Kina. Allt som kommer till oss från Kina har en rolig lukt. Det luktar Kina.
Jag skulle vilja gå ut och gå på stan i lugn och ro, avnjuta en Chailatte och titta på människor, kanske shoppa nått, kanske shoppa nått så man slipper frysa. Inte stresspringa sista halvtimmen av öppetiderna med Fläcken i bilen klockan 17.30 och parkeringen tickande för att kunna bli skodd denna höst. Jag skulle vilja somna med Fräknan hud mot hud och vakna bara för att rulla ihop sig till en boll vid hennes sida och fortsätta sova lite till. Istället vaknar jag med knottrig hud av alarmet som jag satte i fall att, det riktiga alarmet gick inte igång vilket gör att jag har översovit 20 minuter och nu inte kan morna mig ens en snoose.
Jag skulle vilja gå och lägga mig sent, seeent eller efter so you think you can dance eller lets go crazy, varför inte Seinfeldt. Jag skulle vilja ligga och titta på alla roliga program efter tio utan att slockna som om jag druckit en liter vodka precis innan.
 
Jag skulle faktiskt vilja ha en katt. En rödhårig katt vid namn Harry och han skulle vara sådär luftigt pälsig, assnäll och alltid kelig, aldrig sådär jävla eget kattig en katt kan bli, inte för självständig, alltid mattig. Bete sig som en hund och vara snäll mot sin bror Fläcken. Jag skulle vilja ha fler djur, kanske lite barn springande omkring så att jag får döpa alla till roliga och coola namn jag springer på hela tiden, Herbert, Frank, Bonny, Boris.
 
Jag skulle vilja vara perfekt. Jag skulle vilja gå in i en närsituation vilken som helst och bara kunna den, utan alla dom här nya sakerna jag måste lära mig som gör att jag får mindrevärdeskomplex och tvivlar på mig själv hela tiden för att det känns som om det bara är jag som gör fel i hela världen. Jag skulle vilja ha en riktig familj. En sån som ringer varje söndag bara för att få höra min röst, snacka lite skit och lyssna på när jag berättar om min vecka. Inte den här söliga som hör av sig en gång varranan månad, är glada att höra min röst säger att dom älskar mig och i nästa andetag frågar "allt är på gammalt vanligt vis?" vilket inte ger utrymme för att berätta om de små sakerna. Ni vet dom små sakerna som ett liv bygger på.
 
Ja, ungefär så.
 

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Får jag bara påminna dig om att luftiga pälsar hårar jävligt mycket.

18 september 2008 kl. 13:47  
Anonymous Anonym sa...

du är bra, glöm inte det!! det är dom som förlorar- inte du! kram

19 september 2008 kl. 12:48  
Blogger Constantin: sa...

*klappa*

22 september 2008 kl. 11:18  
Anonymous Anonym sa...

Du är du och du är bäst!
*kramar om*

22 september 2008 kl. 22:23  
Blogger loathing sa...

alla vill vara mer eller mindre perfekta..jag menar..man tänker ju så..vad tjänar det för roll om jag är medelmåtta..kämpar man med nåt vill man ju vara perfekt annars kan det skippa...man vill känna sej till nytta, att man duger, inte bara duger utan är utomordentligt duger!

23 september 2008 kl. 17:04  
Anonymous Anonym sa...

Hallå.....
Är det någon där?!

Saknar dej/dina ord.
Och blir faktist lite orolig!

Så jag säger som Du sa för nån månad sen: CHARLIE VAR ÄR DU?!
(=Hur mår du)

Sköt om dej Tjejen!

30 september 2008 kl. 11:56  
Anonymous Anonym sa...

Heellooouuu!!?? :))

6 oktober 2008 kl. 08:45  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

hit counter Gaybloggar.se BloggiToppen Bloggtoppen.se Superblog.se